Communicatie bij thuiswerken
In deze tijd waarin thuiswerken dringend wordt aangeraden door de overheid kunnen de meeste kantooromgevingen daar gelukkig gehoor aan geven. Er zijn wel verschillen in hoe we vervolgens met elkaar communiceren; zowel intern als met externe relaties.
Om binnen een organisatie wildgroei in communicatietools te voorkomen is het sterk aan te raden te kiezen voor één geschikte tool, liefst een die gecombineerd kan worden met meerdere functies, bijvoorbeeld telefonie of bestanden delen. Zo blijft communicatie efficiënt, overzichtelijk en beheersbaar.
Atricom adviseert afhankelijk van de bestaande situatie welke tool bij u ingezet kan worden.
Is er bijvoorbeeld al een Office 365 omgeving actief, dan is Microsoft Teams een voor de hand liggende tool waarin chatkanalen kunnen worden ingericht, videosessies in agenda’s kunnen worden gepland en bestanden en schermen kunnen worden gedeeld. Zo kan een presentatie geven of een offerte doornemen opeens centraal vanaf verschillende locaties gevolgd worden.
Telefonie via het Atricom 3CX platform biedt naast bellen ook de mogelijkheid voor videobellen vanaf je thuiswerkplek. Dit is met 1 muisklik te regelen en dus eenvoudig en snel in te zetten.
Een platform als Zoom is laagdrempelig en eenvoudig in gebruik en is vooral snel in te zetten als je organisatie nog geen Office365 pakketten of Atricom telefonie in gebruik heeft. Ook hier hebben we ervaring mee en kunnen we faciliteren.
Ons team helpt om u in gesprek te houden met uw collega’s en uw klanten. Laat ons daarom weten als we een helpende hand kunnen bieden; gebruik onze kennis en expertise. Wij houden u graag in de lucht.